søndag den 7. september 2008

Reflektion

Indrømmet jeg er så meget amatør man kan blive med et kamera, sagt på en anden måde; Sandsynligheden for at billedet enten er rystet, sløret eller bare grumset er temmelig stor.
Men så en sjælden gang sker det at kameraet laver noget magi og fanger noget, som jeg synes er helt fantastisk.
Dette er så et af disse øjeblikke der er på dette billede.

Rovdyret og jeg står på hver sin side af vinduet og med et vindue med en lille hældning og med rette reflektion af lyset på ruden, her kunne der så skrives en masse fysik om lys, reflektion og andet godt, men det ville kræve at jeg skulle finde nogle gamle studiebøger frem, så det gør jeg ikke.
Tilgengæld kan jeg ikke lade være med at blive fascineret af glas, ved at tænke på den kemi der ligger bag.
Lidt imponerende at der findes en struktur/bindinger som giver en effekt for det menneskelige øje, så vi kan se igennem det.
Her kunne der skrives lidt om bølgelængder og hvordan de forskellige farver har deres område på en bølgelængdeskala.

Ingen kommentarer: