tirsdag den 15. juli 2008

At finde sig selv og sin stil.

Et indlæg som har meget lidt med studie, uddannelse og nørderier at gøre.
At finde sin til.
Det er nok en af de sværeste opgaver jeg har været på til dato!

For det første skal jeg lige kombinere de elementer jeg synes er fede og for det næste skal det gerne passe til min opbygning.
Kan ikke rigtigt sætte noget mærkat på hvad stilen kan kaldes.
De ting jeg finder fede:
* Strømper og strømpebukser i sjove farver og alt andet end hudfarvet!
* Kjoler og nederdele med en maxlængde ved knæet.
* Jeans med ikke alt for brede ben.
* flade sko eller max 6 cm hæl.

Det er nok basis, som er det jeg ubevidst leder efter.

Efter inspiration på et forum har jeg igennem nogen tid klippet i gamle blade, for at lave en såkaldt stylebook.

Det er så det mit klædeskab skal fyldes op efter, så kommer det sjove.
Kan jeg finde det jeg leder efter i butikkerne?
Nej selvfølgelig ikke og så jeg så lige vidt.

Se venligst bort fra det fjogede udtryk og den slørede kvalitet, der er tale om mobilkamera.

Dette er et af de outfits som jeg er mest tilfreds med.



















Dette er et andet, simpelt med et twist af en t-shirt med et print.























Endelig et kjolebillede, hvor kjolen får et twist med strømperne - jeg har altså noget med strømper!





















Nu hvor jeg har gang i et marathonindlæg om tøj, så vil jeg videregive en liste som jeg klistrede ind i min stylebook (et gammelt womanblad bragte det og måtte derfor ofres).
Listen er som følger:

Basisgarderoben bør indeholde (ifølge listen fra woman) og så lige kommentarer til mig selv:
Sorte bukser (tjek)
Mørke jeans (tjek)
Sort kjole (tjek)
Nederdel til knæene (tjek)
Taljeret blazer (pas)
Hoftelang, stram cardigan (pas)
3/4 lang cardigan med bælte (pas)
Mellemstor taske i neutral farve (pas)
Sort top med stropper (tjek)
Støvler (pas)
Stiletter (tjek)
Trenchcoat (pas - no way josé!)
Strikket halstørklæde (pas - moaaar??)
Handsker (pas - de gamle er nedslidte, mega øv)
Hue (tjek)
Bikini (tjek)
Solbriller (tjek)
Sandaler (tjek)
Korte shorts (pas)
Mini (tjek)

Ingen kommentarer: