lørdag den 26. juli 2008

Et par flueben kan sættes

Skulle egentlig kun have en halskæde fra Pilgrim i går,en gammel eksamensoverspringshandlingsaftale.
Men det blev til lidt mere end det og jeg som ellers ikke har kunne finde noget under udsalget.
Men nu kan jeg i det mindste sætte flueben, ved et par af de ting, som jeg mangler i klædeskabet her til efteråret.

Det blev til den famøse halskæde fra Pilgrim, som jeg har kigget efter i nogen tid.

Et lille medaljonligende vedhæng og en lille lyslilla "perle".





Så kom vi forbi den indiske butik i Overgade og jeg skulle egentlig kun se på udvalget af Kinasko, har et par som holder godt, i det jeg har haft dem siden sommeren 2004.
Jeg blev overtalt til de røde her, tror dog at jeg også skal have et par i lys brun og blå senere hen.
Det er som om almindelige ballerinaer enten er meget smalle, eller også får jeg de vildeste andefødder i dem.
Men i Kinasko er der ingen problemer.


Har længe danset omkring Vagabonds sko, men synes ikke lige at jeg har ville smide de der 400-500kr, som de står til normalt.

Jeg har sådan set også lavet en aftale med mig selv om, at der ikke skulle flere sorte sko ind på min skoreol, men når skoene står der nedsat fra 400kr til en flad hund - hvilket i en hurtig hovedregning giver en nedsættelse på 75%.
Så er det lidt svært at lade skoene stå.
Det er iøvrigt mine første par sko med kilehæl, lidt utroligt så meget som den type hæl har været fremme de seneste par sæsoner.

Tror at mine Converse har fået sig en seriøs fodtøjskonkurrent!

Så kom vi så også forbi Lysgaards butik og der var et udsalg, hvor man kan bruge ordet 'Udsalg'.

I det der var 70% på udsalgsvarerne, endte med at vakle mellem to beklædningsgenstande, en grønternet nederdel og denne fine kjole.
Den skarpe kan regne ud at kjolen vandt.
150kr var hvad jeg måtte slippe for denne fine kjole.
Det er en ganske billig penge i min optik.
Helbilledet yder ikke kjolen helt retfærdighed, men den er i noget sort let stof (Chiffon?) og så er skørtet i tre lag og er derfor lidt levende.
Den vil helt klart kunne lave en Monroe ved et kraftigt vindpust!
Eneste nitte ved kjolen er at den skal håndvaskes, hvilket højst sandsynligt skyldes perlerankerne.
Tør så hellere ikke eksperimentere med at putte den i en vaskemaskine, det har jeg gjort med en kjole tidligere i ligende material og den krympede - en kjole som ifølge anvisningen burde have tålt en maskinvask.
Det var et lille sidespor.
Men det var så et par ting jeg kan vinge af på min efterårsliste.
Har sådanset skoene, der mangler kun et par ankelstøvler.
Så har jeg alt fodtøjet til hverdagsbrug og halskæden er også hjemme og en sort kjole er hjemme.

1 kommentar:

The Chemist sagde ...

Det var nu en fed kjole. ;-)