mandag den 24. maj 2010

Hvorfor løbe, når man kan cykle?!

Sådan tænkte jeg i går, fordi en masse mennesker mente at de skulle løbe 42-komma-noget rundt i Dronningens København.
Så jeg fandt min cykel frem, fordi der var lidt uregelmæssighed i buskøreplanen, kunne jeg læse mig frem til.

Cykling er også godt, men når nu cyklen ikke har været i brug i noget nær et års tid, så kan det mærkes.
For selv en strækning jeg finder som relativ kort, som i fra stationen og ind til uni, så kan dette mærkes i dag.
For nøj min siddeflade er øm!
Så er det et hint til at man er ude af cykeltræning, for når sådan en som jeg, tidligere snildt klarede at tage 8-10 km på en dag uden problemer og selv de dage hvor den røg op på 20km tilbagelagte kilometre havde jeg ikke ondt.
Så føles det lidt som et nederlag at have ondt efter en cykeltur.

Så jeg ændre sætningen til: Hvorfor løbe OG/ELLER cykle, når man kan tage toget og/eller bussen?!

PS. Jeg hader forsat Valby bakke – Bolbro bakke (i Odense) er langt mere human!

Ingen kommentarer: