onsdag den 2. september 2009

Eksperimentet - tanker på tredjedagen.

Jeg overskred mit budget på 100kr i går, var godt klar over at det var en kende optimistisk, og har derfor erkendt mit nederlag.
Men hellere tage nederlaget end at gå sulten rundt.

Men jeg vil alligevel forsætte med at holde øje med budgettet, måske ikke så fastlagt beløb på forhånd, nærmere et hvor-meget-kan-jeg-få-for-X-antal-kroner.
For jeg vil overforbruget til livs og have en fryser/køleskab med et rimeligt flow, så jeg ikke er nødt til at smide mad ud, fordi jeg ikke lige kan huske hvad det er jeg har frosset ned.
Jeg pusler allerede nu med madplanen for næste uge, har allerede de første par idéer takket været min frysergennemgang.

Det er egentligt utroligt hvor tit jeg har spist ude eller fundet noget hurtig mad til opvarmning hjemme, efter jeg er flyttet fra Odense til hovedstaden.
Det holder bare ikke i længden.

Talte med en af mine køkkenfæller i går om at lave fællesmad, et par gange om måneden og så håbe på at andre er med på den idé, for det giver noget andet socialt at lave mad fælles og spise det samme mad ved bordet og ikke hver sin lille tallerken.

Nu hvor jeg har kapituleret, så vil jeg alligevel holde godt fast i onkel Dan og ikke bare svinge ham for at svinge ham.
Ingen grund til at kaste alt over bord og så bruge løs, når nu der er mad i skabene.

Lige nu kunne jeg godt bruge et skud koffein, et meget stort et.
Men har ikke lyst til at svinge kortet på Baresso - har et rimelig dyrt arrangement forude, så ingen grund til at flå kortet så tidligt på måneden.

Ingen kommentarer: