lørdag den 19. september 2009

Ohh.. WOW... You are an adult!

Sådan cirka lød det fredag aftes, efterfulgt af: "Wow! Only Three Years until You'll turn thirty!" og "You have a babyface - You don't looks like You are 27.".

To ud af tre havde jeg lige som hørt før, og en var ny.
Hvis jeg siger afsenderne af ordlyden var amerikanere, så kan de fleste nok gætte hvilken af ordlydene jeg ikke havde hørt før.

Hvis der blev gættet på overskriften som værende førstegangsudsagnet, så er der gættet rigtigt.

Det er ikke sådan når disse udvekslingsstuderende er amerikanske collegestuderende på 3.-4. årgang, så er de kun lige omkring voksenstadiet i amerikanske sammenhænge, hvor man som bekendt ikke kan købe alkohol før man er fyldt 21 år uden falsk ID og kun de mindste strikse steder og i tilgift kan man gå under betegnelsen: KIIIIIIIIIDS (udtalt [KEEEEEDS]).

Vi havde lidt ganghygge på kollegiet, de af os som var tilbage på kollegiet sådan en fredag aften ude i randen af det (stor)københavnske.

Det var faktisk enormt sært at sidde der og føle sig enormt voksen, at sidde og virke semifornuftig med sin halvliters cider (mindre dåser af den model var ikke at finde i supermarkedet), mens disse "kid" (som i gedekid og ikke k-i-d uden s) rendte rundt og tyllede den ene Carlsberg på dåse ned efter den anden eller sad og drak direkte af en almindelig størrelse vinflaske.
For så at ligne nogle der stræbte efter: "Kold før tolv".
Ikke mindst gangen som mest af alt lignede Bambi på glatis og så slog det mig, ser jeg vitterligt SÅ åndssvag ud, når jeg har fået lidt for meget snaps indenfor kjolen?

Det var dog alligevel morsomt at disse amerikanske unge var helt benovet over at en så voksen og gammel person som mig, kunne tale med dem - jeg er 27 år, jeg er ikke fra Mars!
Lige der følte jeg mig enormt voksen og endnu mere voksen da jeg halv tolv (som en anden askepot?) vendte tilbage til tændstikæsken, for at falde i søvn med computeren på maven og tv'et kørende.

Tror efterhånden den hedder 25, fed og færdig - især i selskab med "american collegekiiiiiids".

PS. De er sgu søde nok, så intet ondt der.

Ingen kommentarer: