tirsdag den 22. september 2009

Tøm skabet!

DSC03178

Jeg besluttede mig for en månedstid siden at jeg ville udfordre mig selv med et meget stramt budget, sådan bare for sjovt.
Dette forsøg gik i vasken, men nu kommer det tragikomiske.
Oktober kommer til at forgå på sådan et meget stramt budget, i det jeg har klokket i min SU og derfor skal søge om den på ny, så indtil det kommer, så har jeg kun min meget meget lille bufferopsparing at leve af, incl. det der er i overskud på kontoen fra september.
Så jeg er allerede nu gået i sparemode, for at tære mindst muligt på opsparingen.

Så derfor gik jeg i skabet i går, for grave posen med røde linser frem.
Let’s face it, røde linser er bare ikke spændende at se på når det er tilberedt, den fine rødorange farve linserne har når de er i rå tilstand forsvinder og erstattes af en ubestemmelig udvasket orange.

Men bruges det skulle de, så de røg i en gryde med gulerødder, tomatpuré, boullionterning og andre smagsforstærkede ting – jeg er kemiker, ikke hellig.

I fryseren havde jeg en bolle liggende, i køleren smør og creme fraiche, så disse ting blev tilbehør til linsegryden, som faktisk smagte ganske udmærket udseendet taget i betragtning.

Jeg fik kogt rigeligt med linsegryde, så der også var til madpakken i dag, hvor det er blandet sammen med cous cous (også noget fra bagerst i skabet).


Nød lærer nøgen kvinde at spinde lave mad fra gemmerne.

Ingen kommentarer: