torsdag den 26. februar 2009

Hver en kubikmeter skal udnyttes!

Nu er jeg efterhånden pænt træt af, at se på flyttekasser i sofaen og mellem sofa og sengen, tøj og køkkengrej som vælter rundt på de samme hylder i skabet og at kassen med hobbybøger/kogebøger er krøllet sammen indenunder sengen.

Så nu skal der presses endnu en reol ind på mine små 13kvm og hvor meget det er i kubikmeter, orker jeg ikke regne på lige nu, andet end der er 2,5m til loftet.

Og dog, lommeregneren blev fundet frem mens jeg lavede et hurtigt overslag i hovedet, hvor den menneskelige beregning kun var en kubikmeter for lav.
Men hva', en kubikmeter fra eller til, der skal altid være plads til et udsving på +/- 1 (valgfri enhed).

Så jeg har kig på et par reoler hos Ikea, det er prisen er den begrænsende faktor her (ja ja, frk. nærrigpind I know).
Så nu er spørgsmålet om reolen skal være omkring 175cm høj eller om den skal være 194cm høj.
Begge er med fem rum, den lave kan ifølge papirerne klare 20kg pr hylde og den lave kun 10kg pr hylde.

En af veninderne har tilbudt sin assistance til at slæbe den godt 20kg tunge pakke fra Ikea og hjem til mig.
Det er et vældig sødt tilbud, mon ikke det så ville være på sin plads at byde på varm kakao og kage for den tjeneste? (politisk ukorrekt)
Måske noget sundere? (politisk korrekt).

Men hvor glæder jeg mig til, at sofaen rent faktisk kan bruges som sofa, og ikke kun som opbevaring af flyttekasser.
At mit tøj ikke skal flette tråde med gaflernes tænder og knivenes skær og mine hobbyting er til at komme til igen.

3 kommentarer:

Paulsen sagde ...

Lidt varm kakao ville ikke være ringe.
I øvrigt tror jeg ikke 10 kg pr. hylde er nok, mine kan tage 30 kg og bøjer under vægten af mine mapper og tidskriftsholdere :(

ProletarSuperstar sagde ...

19 cm fordelt på fem rum i højden er lige lavt nok i min verden, så jeg ville tage den der er 175cm høj ;)

Sacha sagde ...

@ vyRog.
Jeg er også mest til den der kan klare 20kg, 20kg er ikke meget når vi snakker om mapper, bøger og tidsskriftholdere.

@ ProletarSuperstar.
D'oh.
Der skal stå 194cm og ikke 19cm, det 4-tal smuttede i svinget.
Men det bliver rettet, takker for overvågenheden.