mandag den 9. februar 2009

Nå, så København findes også i en ikke-grå udgave!

En ny uge truer, min anden som eksil-fynbo og det er egentlig ikke så slemt igen.
Hele sidste uge var grå og trist i vejret, så humøret fik et nyk opad i dag, da himlen nåede at blive lidt blå i formiddags, lige præcis så blå at jeg kunne se ud af vinduet fra kontoret af og så se længere væk, end blot de farvede rør på taget af Panum.

Jeg er endda sikker på at i et kort øjeblik, var himlen så "tågefri" at jeg kunne se Øresundsbroen ude bag ved, det er faktisk et godt stykke væk.

Der var ikke vanvittigt meget at lave i dag, så jeg fik kun se hvordan en detektor bliver skiftet, bøvlet med at få gummilisten, som skal søger for vacuum, sat på igen.
Hente nitrogen nede på fjerde, fordi der ikke var mere oppe hos os.

Fylde flydende nitrogen på "dyret", for at tjekke om det nu var i de rette trykforhold.

Hvorefter jeg så kunne holde fri, hvilket jeg benyttede til at se gaderne omkring Strøget i ikke-gråvejr.
Der er mange smukke bygninger i København, også inde omkring Strøget, men det kræver at man kigger højere op end neonskiltene.
Hvilket er lidt besværligt at se på, en dag hvor der er menneskemylder på Strøget.
Så en søndag ved lejlighed når vejret er til det, så tager jeg på bygningskiggeri i København og kigger op, sandsynligvis med et lille fedtet kamera ved hånden.

Ingen kommentarer: