lørdag den 15. november 2008

books books books

Hos 2300happiness læste jeg om de bøger som hun gerne vil udvidde sin samling med og det inspirerede mig lidt.
For som jeg har kommeteret på hendes blog, så er min bogsamling kun en baby i forhold til hendes.

Jeg har i min bogsamling fem bøger som enten kun er læst halvt i, eller slet ikke læst i.
Lidt pinligt må jeg indrømme, jeg tror noget af det skyldes min evne til at stene foran tv-tuneren eller netsurfing.

De fem bøger som glaner på hylden er:
"Reagan & Gorbatjov - afslutningen på den kolde krig"
"Sex and the city"
"Djævlen går i Prada"
"Blondiner"
"Catch me if you can"

Når det er sagt, så har jeg læst et stykke ind i de tre nederste og af en eller anden grund så er jeg ikke kommet videre med dem.

Måske skal jeg lave en aftale med mig selv om, at når jeg sender min stationære pc på pension, så skal jeg ikke investere i en ny tv-tuner til min bærbare.
Istedet for så skal jeg læse mine bøger og få set de dvd'er jeg har stående uåbnet.
Især på bogfronten vil det være et positivt tegn, for de sidste par gange jeg har været forbi en boghandel, så har der været flere bøger som har trukket i mig.
Men som jeg fornuftmæssigt lod stå, da det er bedre at få læst de ulæste bøger herhjemme først.

Nu hvor jeg allerede er i bøgernes verden, så fik jeg en mail fra Amazon om at "The Tales of Beedle the Bard" udkommer i både en ordinær version til £3,43 og en samlerversion til £50.
Hvis man ikke lige ved hvad det er for en bog, så er det bogen som Hermione får af Dumbledore i bog 7, altså en bog der bliver læst i bogen.

Nu er jeg vild med Harry Potter og hele det univers, det har jeg vist nævnt i et af mine første indlæg.
Jeg gad godt være indehaver af samlerversionen, selvom den billige udgave vil passe langt bedre til min økonomi.

Ingen kommentarer: