lørdag den 29. november 2008

Sikke en hektisk uge.

Det var så en meget hektisk uge som jeg snart lægger bag mig.

Det startede med at jeg fik tilbudt et kollegieværelse 15km fra uni, med overtagelse allerede 1. december!
Jo, tak jeg fik lige en uges varsel, tal lige om kort varsel.
Jeg havde ikke regne med at blive tilbudt noget før februar, så jeg blev lidt panikken og turde ikke sige nej, da jeg var blevet manuelt fremrykket.
Hvilket kun sker hvis den boligsøgende virkeligt har behov for bolig, så en fremrykning på 285 pladser turde jeg ikke takke nej til, for hvornår ville jeg så få noget tilbudt næste gang?

Så jeg hang i røret til de forskellige steder og fik meget travlt med at få samlet min ansøgning til uni sammen og den er sendt - anbefalet!
Så nu er det blot at krydse fingre for at jeg får "thumbs up".

Nu har jeg så gang i flyttekasserne, simpelthen fordi jeg har fået samlet temmelig meget sammen i den tid jeg har boet her og fordi jeg får mindre plads fremover.

Mere præcist går jeg fra 37kvm (wannabe 2-værelset)med eget køkken samt toilet/bad og over til 13 kvm kollegieværelse med eget toilet/bad og fælleskøkken med 11 andre.
Det er en forskel der kan mærkes, for der plads til knap så meget og jeg kommer klart til at udnytte hver eneste kvadratmilimeter af værelset.

Jeg er meget spændt på hvordan det spænder an, for sidst jeg boede på gangkollegium klarede jeg det kun i 5 måneder, så det bliver spændende om jeg kommer på køkken med nogle mennesker denne gang som jeg svinger bedre med.

Jeg har so far fået pakket hobbygrejet, koge og hobbybøgerne, skønlitteraturen og gamle studiebøger i flyttekasser.
Hvilket kun er en dråbe i stillehavet!
Der er forsat langt endnu.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke med din nye bolig - dejligt det gik så nemt. Og du er da sikker på at få noget motion, hvis du da vil cykle de 30 km. om dagen *lol*

Sacha sagde ...

Mange tak.

Jeg skal lige overveje det med cyklen, kunne nok godt finde på det når vejret bliver bedre ;)

Men som jeg læser det, så er et månedskort ganske rimeligt i pris, for man kan som jeg læser det tage toget også i weekenden, jeg er vel ikke helt gal på den?

Anonym sagde ...

Jeg har problemer nok med at at komme på cyklen for at klare 6 km. i det her vejr. Så forstår udemærket hvis du ikke lige cykler det første stykke tid.

Og jov, du har ret. Du kan få månedskort relativt billigt, når bare du medbringer det blå transportkort fra SU styrelsen. Og det må netop bruges 24 timer i døgnet, alle ugens 7 dage.

Sacha sagde ...

Det blå transportkort? Hvordan får man fat i det?

I sommers cyklede jeg de 5-6km til arbejde hver dag og det var ikke så slemt igen, men 15km kan godt blive slemt, især hvis det tidsmæssigt er det samme, men det må komme på en prøve når vejret tillader det.