søndag den 23. november 2008

Vidste du at...

I dag er det sidste søndag i kirkeåret?

Hvilket betyder at julen (og eksamenstiden) er på vej.

Juletiden og kirkeåret starter første søndag i advent og husker jeg min religionsundervisning i gymnasiet rigtigt, så er advent = herren kommer.
Herren er i kirkelig forstand, Jesus Kristus.

Nu kommer de gode spørgsmål så: Skal jeg have adventslys? Kalenderlys? Julepynt fremme? Julekalender? Julebagning?
- eller skal jeg bare lade være?

Jeg overvejer om jeg skal tage min lille stage til fire fyrfadslys frem og lade dem brænde lidt hver søndag og jeg overvejer at købe årets u-landskalender fordi der gemmer sig en barnlig sjæl i mig.
Det meste af mit julepynt er pakket ned, så umiddelbart kommer der kun den nisse op, som jeg fik af min mor her i weekenden.
Jeg overvejer lidt en omgang brunkagebagning og lidt konfektfedteri.

Nå ja, og så er jeg på jagt efter en lang nissehue, som jeg så vil have på hver dag i december, sådan bare fordi.

Så er der julegavejagten, tror efterhånden at jeg har styr på hvad de forskellige folk skal have, nu skal de "bare" købes og pakkes ind.

Ingen kommentarer: