torsdag den 13. november 2008

Mere ansøgning

Nu kan jeg lige så godt dele ud af mine erfaringer med ansøgninger, hvis man eksempelvis overvejer at tage sin overbygning andet sted end hvor man har taget bacheloren.
Reglerne er sikkert ikke ens, så dette er vel egentlig en overordnet liste over hvad der kan være en idé i, at vedlægge når man skal sende sin ansøgning.

Min ansøgning kommer til at bestå af:

  • Selve ansøgningsskemaet
  • Bachelorbeviset
  • Studieforløbet - dette har jeg som et dokument.
  • Eksamensudskrift
  • Uddybning af de fag som ikke umiddelbart er indlysende i deres navn.
  • Kort beskrivelse af hvad mit speciale vil indholde.
  • Kort beskrivelse af mig, da ansøgningsskemaet kun er gældende for optagelse for kandidaten, så bør uddybe lidt mere om hvad det drejer sig om.

Det ser ud til at blive en tyk kuvert, så jeg vælger med temmelig god sandsynlig at sende brevet som anbefalet brev, for så har jeg bevis på at postDK har modtaget mit brev.

Det er ikke sådan når man vælger ikke at tage den letteste vej gennem uddannelsesjunglen.

Ingen kommentarer: