torsdag den 20. november 2008

December nærmer sig med hastige skridt og det betyder at julefrokostsæsonen så småt er gået i gang.
Det er så her mange kvinder tilsyneladende får et panikkent blik i øjnene, fordi hvad med tøjet?!

Så er det godt at samtlige tøjkæder har det gyldne svar og løsning på problemet, for de har selvfølgelig tøj der lige passer ind i juletemaet og af en eller anden grund, så bliver der ofte skruet op for glimmer, glitter og jeg skal komme efter dig, med ting som vil være for meget af det gode at tage på til en sommerfest.
Med andre ord, noget tøj som gerne ender bagerst i skabet når julefrokostsæsonen er ovre?
Det lyder vel bekendt i manges ører ikke?
H&M står selvfølgelig ikke bagerst i køen med tøj og stylingsforslag.

Men for en gangs skyld, så har de ting i deres julekollektion som også kan gå til fester udenfor julefrokostsæsonen.
Tag nu den berømte frynsekjole, det er vel egentlig tredje gang den dukker op, senest i sensommeren hvor jeg selv hapsede den sorte udgave.
Som jeg så havde på til en større festmiddag i slutningen af september, men så har den også hængt i skabet siden, for hvordan skulle jeg dog style den, så den også kunne bruges til hverdag uden at være overdressed.



Der er lille idéforladte jeg så glad for de stylingsforslag som de nu kommer med her, med en grov strikcardigan og grå strømpebukser.
Det er lige noget jeg kan bruge.
Så er der de to øverste billeder, som vel egentlig kan smækkes ind under temaet "LBD".
Den ene er en corsagetop + nederdel + cardigan og den anden kjole og handsker.
Det er et par billeder som inspirerer mig til hvordan jeg kunne bruge min corsagetop, som jeg købte til sidste års julefrokoster og som derefter havnede i skabet.
En sort knælang nederdel er det simple svar, eller simpelt og simpelt vil jeg ikke kalde det, for jeg er netop på udkig efter en sort knælang nederdel og det kan jeg sjovt nok ikke finde, fordi der ikke er nogen som passer ind i det billede, som er inde i mit hoved.

Så er der fjeren, den er lidt tvetydig.
Julefrokoste er gerne lig snaps og snaps er gerne lig en lille fjer på og så kunne det være fint med lidt hårpynt med fjer på.
Har dog ikke set den i en fysisk butik, desværre.
Så kommer nok selv til at fremstille en.

Ingen kommentarer: