mandag den 10. november 2008

Ryst posen!

Et eller andet skulle der jo stå.

Klokken har nu passeret 3 mandag morgen og jeg er i fuld sving med min printer, fordi der er en lille bitte opgave som skal printes ud.

Så er det, at det slår mig.

Normalt er jeg ikke den vilde natteravn, ikke at det ikke er sket at jeg først er gået i seng efter klokken 5 om morgenen, for det er sket gentagne gange efter lidt for meget øl eller rødvin i festligt lag.
Så kører jeg så tilgengæld på reserverne og går ud som et lys, et det sekund hovedet rammer puden.

Men når det kommer til opgaver og eksamenssjovet, så er jeg forholdsvis klar i hovedet og jeg kan bedst læse og skrive mellem 22 og 05 i selskab med enten en cd på computeren eller en film, som så kværner i baggrunden som hyggestøj eller i sjældne tilfælde intet baggrundsstøj overhovedet.
Samtidigt er jeg trukket i nattøjet og min dyne.
Af drikkelse har jeg te eller kaffe - hurra for coffein og thein.

Det er sjovt som jeg kan vende min døgnrytme på hovedet når det gælder studierelaterede ting, det skyldes klart min koncentration.
Jeg er nok lidt sensitiv på det område, for jeg kræver temmelig meget ro, og så kunne en skarpsindig en sige at musik ikke har noget med ro at gøre, jo det har det.
Det er noget jeg kan vælge at pille fra, hvis det bliver for meget.
Det kan jeg ikke med trafikken udenfor, naboernes puslen osv. osv.

Nå, nu er printeren færdig med sit arbejde, hvilket minder mig om den nyhed jeg hørte forleden angående partikler fra printere.
Det var ikke en nyhed der kom bag på mig, for man har længe haft kopimaskiner og printere stående væk fra kontormiljøerne på arbejdspladserne, fordi man havde målt at der blev dannet ozon i disse maskiner.
Så at der skulle være sundhedsrisici med blækprintere og partikelforurening fra disse, det overraskede mig som sagt ikke.
For indendørsluftforurening er temmelig undervurderet her i landet og det er noget der forskes i.

Til køjs med mig, må hellere få et par timers søvn.

Ingen kommentarer: