søndag den 20. december 2009

20. december: Salme

DSC03697

Hvis man har fulgt med i Pagten på DR1 her i december, vil man have lagt mærke til et navn der er blevet nævnt en del gange.
Hr. N. F. S. Grundtvig og her var en af de salmer der blev nævnt, er et de fleste på et tidspunkt har været udsat for i skoletiden.
Nemlig: Dejlig er den himmelblå og jo der er mere end de syv strofer vi kender til – der er skam de hele 19 strofer der nævnes i julekalenderen.

Den lange udgave fandt jeg frem til ved en temmelig simpel googling, men da jeg er i godt søndagshumør – så giver jeg gerne linket videre.
Det helt lange digt findes lige her.

Dagens billede stammer i øvrigt fra i går, da jeg havde kastet mig på ryggen ned i sneen.
Himmelen var flot blå i går, i dag er den grå mens den smider et let drys af hvidt ned.

I morgen er stikordet: Grådighed.

Ingen kommentarer: