fredag den 4. december 2009

Der er en kæmpe fordel ved konservative fyrer!

Det er deres festpåklædning, som kvinde vil man sjældent være overdressed.

Hvorfor så det?
Jo svaret er simpelt, når der er fest er det kun et fåtal der ikke møder op i skjorte, slips eller fløjse, pæne bukser og jakke.

På den anden side så er det let at være en underdressed kvinde, hvilket sker meget sjældent til de rigtige festlige lejligheder.

Nå men, jeg er jo udstyret med to x-kromosomer og som mange andre af mine kønsfæller, så har jeg den der lille stemme i baghovedet der siger: "Ej, du kan da ikke dukke op i det samme tøj til to fester inden for det sidste halvår med den samme flok af mennesker."
Selvom fornuften siger at sandsynligheden for at de andre (kvinder) kan huske at man har haft dresset på inden for det sidste halve år ikke er pokkers stor, så bliver det let et kæmpe (luksus) problem.

Næste weekend har jeg så en julefrokost og fornuften siger at jeg saaaaaagtens kan genbruge en af de kjoler, der hænger i skaber og jeg sagtens kan bruge et af de to par høje festlige sko.
Samtidigt har jeg en anden side - ganske som Anders Ands to hjælpere på skulderne (engel vs djævel), hvor den anden side forsøger at finde på argumenter for hvorfor jeg skulle finde en ny kjole til anledningen.

Så nu står jeg med luksusproblemet, skal jeg lytte til fornuften eller til den knap så fornuftige side...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

til den knap så fornuftige, siger jeg.

Mvh Ulla

Frk. M sagde ...

Hehe - endnu en fordel ved at melde sig ind i De Konservative ;-)

Jeg går og overvejer...

Pøj pøj med tøjvalget. Og husk: man kan altid bruge nyt tøj ;o)

God fest
/M

Sacha sagde ...

Den knap så fornuftige side argumenterer også temmelig kraftigt for sig, har set et par nederdele der godt kunne bruges...

:D

M sagde ...

Jeg synes du skulle genbruge. Og så bare hælde en masse glimmer i kæften og vikle overkroppen ind i gavepapir, så er der ingen der kan genkende dig. Eller kjolen.
Det er det der redder min økonomi HVER gang!
x

Sacha sagde ...

@ Mai.
Jeg er også nået til genbrugstanken og give den noget ekstra.

Det med glitterværk kunne være en genial ting, var faktisk smurt ind i glimmer sidste år, da min håndtaske tabte glimmer konstant :D

Pynten skal være billig, for jeg har det med at tabe øreringe i godt bedugget tilstand.