torsdag den 3. december 2009

Apropos handlingen i Pagten.

I endnu et afsnit af Pagten viste mobningen sig, som værende emnet og viste hvordan mobning kan skjules.
Det gjorde ondt helt inde i hjertet på mig, endnu en gang at få trukket følelserne frem fra rygsækken.

I dag falder jeg så over en gruppe på facebook, som er værd at blive medlem af.
Selvom man ikke gør så meget ved at være medlem af en gruppe på facebook, men så har man i det mindste taget det første skridt og viser at man på ingen måde accepterer mobning.
Join gruppen her, det kræver dog at man skal være logget ind på sitet først.
Mobning skal stoppes - nu!

2 kommentarer:

Chaos sagde ...

Ih, jeg så faktisk afsnittet her til aften. Hvor var det dog deprimerende. Mine veninder kunne slet ikke leve sig ind i det med gruppepres mv. - men jeg kunne bare føle det hele ind til benet. Især da ham der rektor forskelsbehandler. Jeg blev mobbet af lærerne også, så det var lidt ubehageligt. Børn er onde. :|

Sacha sagde ...

Meget hårdt afsnit og ja, når lærerne lukker øjnene/legaliserer eller sågar deltager, så bliver det slemt, for så har man ikke nogle voksne at gå til.

Jeg har "heldigvis" kun oplevet lærerer der har lukket øjnene/legaliseret det der sker.

Børn er onde, men det værste er at mobning også finder sted blandt voksne, men det er et kæmpe tabu at tale om.