tirsdag den 8. december 2009

7. december: Glæde (Når FN kan, så kan jeg også!)

DSC03590

Jeg lærte noget nyt i går formiddags, da jeg sad og så åbningen af COP15, mens jeg lavede databehandling til mit speciale.
Nemlig det at til store FN konferencer, har man muligheden at lege at man ikke har passeret midnat, hvis man sidder i forhandlinger til store konferencer på konferencens sidste dag og man har et meget stort ønske om at et papir skal underskrives.
Hvis man ikke når tingene indenfor deadline, så kan man vælge at datoen ikke har skiftet før der er kommet frem til et resultat.

Den finte benytter jeg mig lige af, for jeg fik ikke smækket gårsdagens billede/ord op – Fy!

Så vi leger lige at det er den 7. december i et par minutter endnu.

Stikordet for den 7. december er glæde.
Glæde er mange ting, man kan glæde sig selv eller man kan glæde andre og man kan sågar glæde sig til noget.

Da jeg stod der i går (undskyld i dag), så var ordet glæde et temmelig besværligt ord at billedliggøre.
Men svaret fandt jeg i Matas i noget så simpelt som tilbud på en ansigtsmaske.
Det var simpelthen glæden over at finde noget på tilbud, som jeg ventet et godt stykke tid på, skulle komme på tilbud.
For der findes ikke noget bedre end bløøøød hud og da jeg er lidt er en nærrigpind, når det gælder ting jeg ved kommer på tilbud med jævne mellemrum (og især op til jul), så har jeg blot ventet på dette øjeblik.
Så haps haps haps (det er ikke nu vi skal ha’ snaps), 15kroner sparet – så jeg kunne nøjes med at slippe 39,95kr.

Når dette indlæg er indsendt er det den 8. december og hvad skal jeg dog finde på at stikord for denne dag er stjerne(r).

Ingen kommentarer: