fredag den 22. januar 2010

Nød lærer nøgen kvinde…

DSC03848Kampen mod eksamensnerver/eksamensangst blev lige pludselig alvor, da jeg opdagede at mine to opslagsbøger ikke er herhjemme.
En befinder sig på kontoret og den den anden er udlånt til en medspecialestuderende.

Især den sidste følte jeg mig amputeret uden, så hvad gør den nøgne kvinde? Hun lærer at spinde eller i dette tilfælde, hun googler!
Og det der google ledte mig frem til wiki, et sted der skal tages med et gran salt, så det endte med at jeg argumenterede mig frem til resultatet og fandt et argument frem for den del af opgaven hvor mit opslagsværk ellers ville have været i brug, men da eksamen er mundtlig, så vil der næppe være tid til febrilsk jagt på et svar, så i stedet skrev jeg et temmelig spiseligt argument ned, præcis som jeg vil være nødt til i en mundtlig eksamenssituation.

Så lige et øjeblik fik jeg en virkelig positiv woohoo-oplevelse og sådan en har jeg brug for, så jeg kan håndterer nerverne og holde angsten borte.

Hvor er det fedt at få en oplevelse af at kunne reflektere og argumentere for svaret, fremfor at lire noget af på automatikken.
For på automatikken overser man de små hints og detaljer.

Nå ja, og så hjælper te rigtig meget på at holde mig i ro og ikke stresse over tingene, så jeg drikker rigtig rigtig meget te for tiden af både den grønne og den hvide slags.

Ingen kommentarer: