søndag den 31. januar 2010

Håndcremen til vinterplagede hænder.

Tilbage i november købte jeg endnu en håndcreme, blandt mange håndcreme i håndcremejunglen.
For mine hænder og især fingrespidser er hårdplagede i kulden, hvilket gør meganas når huden sprækker.

Så jeg overgav mig til en fra The Body Shops HEMP-serie, i det jeg i forvejen har været rigtig glad for læbepomaden fra samme serie.

Som man kan se på billedet herunder, så har cremen været i brug og det er jo ikke noget dårligt tegn.

DSC03896 Så en lille anmeldelse er vel på sin plads og i det skal selvfølgelig være i bedste (skrabet) Womanstil.

Konsistens:
Fed og kraftig, så den løber ingen steder når den kommer ud af tuben.

Effektivitet:
Cremen er temmelig fed og trænger rimeligt hurtigt ind og i forhold til andre cremer jeg har prøvet føles hænderne ikke ubehagelige i den tid cremen trænger ind, den føles blød og ikke ubehagligt klistret/fedtet – faktisk skrives dette indlæg med nyindsmurte hænder!
Jeg har desuden lagt mærke til at den virker bedst, når hænderne er smurt ind lige inden sengetid, for når jeg vågner har jeg de blø-de-ste hænder.

Blærværdi:

Hånden på hjertet, så er der ikke meget blær over tuben, og den skal på ingen måde ligge i en taske eller penalhus hvor den kan blive trykket, for så er der risiko for fedtet taske eller det jeg prøvede: Et pænt fedtet penalhus.
På den anden side så er håndcreme ikke lige just sexede at flashe.

Duft:
Der er parfume i, men ikke meget og jeg er sådan der bliver irriteret hvis min håndcreme dufter for meget, og denne her kan jeg kun dufte når hænderne er helt oppe ved næsen.


Pris:
Nu husker jeg de præcise priser, men den lille på 30ml står til ca. 50kr og den store på 100 ml står til ca. 100kr.

Samlet vurdering:
Spørgsmålet er så om jeg vil købe den igen?
Svaret er kort og godt: Ja!

2 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Sikke en cool blog, stødte lige på den da en anden linkede til dit indlæg om Friis ifbm. mit eget halv-harske indlæg i går...

Kig da gerne forbi, hvis det er:)

Sacha sagde ...

Cool, så vil jeg kigge forbi din blog :)