tirsdag den 12. maj 2009

gennemført eller kikset?

Grænsen mellem gennemført og kikset er hårfin også på modefronten.
Jeg nyder at bevæge mig rundt i København, der er så mange forskellige typer af mennesker, som man kan blive inspireret af.

Nogle er geniale til at fange sæsonens tendenser, andre ikke - nogle tager en hel tendes til sig og suger livet ud af den, så det bliver temmelig kikset at se på.

I da i H&M stødte jeg ind i en af disse piger, som tydeligvis havde taget tendensen angående 80'erne til sig, for hun lignede en der var ankommet med en tidsmaskine fra engang i 80'erne.
Både tøj, tilbehør, hår og makeup - kort sagt det hele, hvis ikke hår og makeup også var 80'erne, så var outfittet fedt nok, men den sidste detalje med høj skæv hestehale og lidt for kraftig makeup væltede helhedsindtrykket til den kiksede side.
Det virkede temmelig kunstigt, ved at tage hele 80'er inspirationen på, på en gang.

Tager man en tendens til sig, så er det i mine øjne gennemført, når der er flere elementer indover.
Eksempelvis så jeg en pige/yngre kvinde i Zara, som i mine øjne vitterligt var gennemført i sin skoleuniformsblazer og ripped sorte jeans, det var to verdener der mødtes, hvor blazeren gjorde outifttet mere classy og bukserne gav outfittet kant.
Det var i mine øjne fedt og så inspirerende, det var ligefør jeg fik løst til at iføre mig et par ripped jeans til min fine satintop.

Dette er så min ydmyge mening, men jeg er næppe den eneste som har det synspunkt.

Ingen kommentarer: