onsdag den 6. maj 2009

Shoppingkvalme

Det lyder muligvis temmelig tosset, men jeg har det sidste lange stykke tid haft shoppingkvalme, hvor jeg end ikke har fundet det morsomt at kigge på diverse netbutikker.
Jeg har vadet rundt i København, prøvet en enkelt ting eller to, men hængt det tilbage på plads igen.

I dag læser jeg så et indlæg hos Deppe omkring at være fastlåst i et bestemt shoppingmønster og stil.
Der går det op for mig, at jeg i den grad er fastlåst i en bestemt stil, eller rettere jeg leder efter noget i en bestemt stil og afviser alt der ikke falder inden for dette.
Det kan muligvis være en forklaring på hvorfor jeg har shoppingkvalme.

Så jeg tog her til aften fat på min lille skotøjsæske med udklippene til min stylebook og går i gang med at sætteudklippene ind i bogen, for at se om den røde tråd er den jeg hele tiden har troet det ville være, eller om det ville være noget andet.

Lidt overraskende går mine udklip i flere forskellige retninger, de fleste af dem har dog kjole eller nederdel som den røde tråd i sig og ikke nogen bestemt stilretning, det giver mig noget at arbejde med mht. min gaderobe, hvor jeg en dag må hive hele indholdet ud på min seng, for at se hvad jeg har, så jeg ikke får anskaffet endnu en ting af samme art.

Ingen kommentarer: