tirsdag den 25. august 2009

At tjekke data på noget der ikke er lavet data på før

For 99% af læserne er dette indlæg nok en omgang sort snak, men min underbo sætter nok pris på at jeg ikke danser flere sejrsdanse end højst nødvendigt!

Det at lave ny forskning det er noget forskere gør og ikke noget speciale og bachelorstuderende gør, de gentager blot arbejdet, eller gør de nu også det?

Jeg har muligvis gjort et forskerarbejde, for det forsøg jeg har arbejdet på det seneste halve år, først som præprojekt/lær-tingene-at-kende-projekt og siden som en del af specialet "fordi det kunne jeg da lige så godt have med i specialet".
Efter noget finpudsning den seneste måned, så har jeg fået nogle resultater ud som opfører sig pænt og giver den grafiske afbildning som man måtte forvente.

Så har jeg siddet og ledt efter mulige tidligere forsøgsresultater, med meget lidt held.
Se, det er der så en meget god forklaring på, for der er tilsyneladende ingen der har lavet/haft held til at lave det forsøg før.
Der er kun lavet forsøg med noget der ligner og mine resultater ligger godt op ad sine "søskende", det er jo ikke nogen skidt ting.
Men så kommer næste spørgsmål så, er resultatet det der ledes efter eller er det et mix af andre ting?

Uanset hvad, så er jeg lidt stolt over at have produceret noget, som kunne minde om en reproduktion eventuelt noget nyt.

Jeg er ellers ikke forskermateriale, men det er nu sjovt at lave noget som umiddelbart ligner noget med potentiale!

Ingen kommentarer: