tirsdag den 4. august 2009

En lang politiker har sagt farvel

I nat døde Sven Auken 66 år gammel, hvilket er ingen alder i dagens Danmark.
Jeg har meget sjældent været enig med manden, ofte har jeg faktisk kaldt ham for Sven Afgift, de der kan huske 90'erne vil vide hvad jeg mener.
Vi fik i hans ministertid som Miljø og Energiminister en del afgifter på div. miljøfronten og til det kan man mene om det er godt eller skidt, men det blev indført.
Jeg husker ham også for kampen mod EU og de skrappere regler man havde i Danmark i forhold til EU.

Men det jeg husker ham allerbedst for, er faktisk folketingsvalget i 1990 hvor ham kom op af den berømte trappe på Christiansborg med sin datter ved hånden.
Hvorfor dette billede står så tydeligt for mig, skal jeg ikke kunne forklare.
Men det var nok det med at hans datter gik med op af trappen til gribbene med dere mikrofoner og kameraer.

Det med den politiske nysgerrighed har tydeligvis været der tidligt, for jeg har ikke været mere end otte år i 1990.

Ingen kommentarer: