fredag den 21. august 2009

Jeg er ikke ene om at være tosset!

Den tøjbyttekomsammenting i går var en oplevelse for mig på det personlige plan.

Jeg har før sprunget ud i ting uden at tænke videre over det, hvilket er lidt stort eftersom jeg til tider har tendens til at være lettere kontrolfikseret.
Så gårsdagens begivenhed var endnu en af de der "slip lige tøjlerne lidt mester".

Der er på visse områder hvor jeg i tidens løb har en Rasmus Modsat eller blot gjort noget man bare ikke gør, lidt som en protest i mod "sådan gør man".

Jeg har præsteret i gymnasiet at komme i lyserødt i forskellige nuancer fra top til tå, for når jeg alligevel følte mig som en særlig ind imellem, hvorfor så ikke gå linen helt ud?
På uni har jeg også præsteret sådanne små tøjstunts med jævne mellemrum.
I starten af første semester reklamerede mit hold for den fredagsbar vi skulle holde (sådan en naturvidenskabligrusholdsting) og vores tema var jydebar og så gik jeg linen fuldt ud, i reklameøje med.
Andre nøjedes med bondeudklædning mens jeg vadede op og ned af Gydehutten iført min faders Waders i størrelsen "containerskib" (okay. 46 da), så det var ikke ligefrem let at bevæge sig rundt, da fødderne skulle løftes noget højere end normalt.
Der blev kigget kan jeg hilse at sige.
Så var der dengang jeg havde knickers og neonpink strømpebukser på - de lyste op og det blev helt sikkert også bemærket.

Men dengang det var sjovest, var dengang mig og studiekammerat læste til eksamen, hvor vi sad i mellemgangen og øvede os.
Det er meget normalt at der sidder studerende og læser der, ikke noget specielt i det.
Nej, det specielle var nok min påklædning: Sort og hvid sommerkjole i noget let og fint stof, hvilket man tilsyneladende ikke var vant til at se på de kanter, hvor det eneste hvide man så var kitler.
Så endnu en gang stak min påklædning ud.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg tit har haft en blandingsfølelse over det, blandingen mellem: "og hvad så!!" og et "det kunne også være jeg skulle være bare en tand mere anonym".

Ikke mindst har jeg følt mig lidt som den største tosse i verden, ved at gøre sådan noget.
I går fandt jeg så ud af, at der er sgu andre derude som også har været der og klædt sig på, på en måde man ikke lige forventede.
Hvilket lettelse må jeg sige, det er nu rart at møde nogen som har gjort sig i lidt af det samme - for så er jeg jo næppe helt tosset! vel?

Ingen kommentarer: