lørdag den 29. august 2009

Æble, pære eller bare helt ude af form og figur

Alle de kloge modehoveder har længe bevæget sig om ganske få former, det var nærmest som at enten havde man æble, pære, drengefigur eller timeglas og så var det også det.

Men jeg synes ikke rigtigt at jeg har kunne passe ind nogen steder med min store barm og knap så udprægede talje.
Hvilket ikke rimer på nogle af disse figurer, men så er jeg i flere omgange faldet over en ny måde at tænke disse figurer på.

Det er de engelske "what to wear"-damer Trinny og Susanna, som har udbredt en ny måde at tænke kvindelige former på.
I deres univers findes der 12 forskellige kvindelige former og jeg må sige at det gør det noget lettere at manøvrere rundt og finde en passende skabelon ens figur passer ned i.

Basis er i min optik forsat de gamle kendinge, men der er blevet vredet og strukket lidt i dem og så virker det hele knap så firkantet og noget mere overskueligt.
Jeg faldt så over en dansk side, som har kogt lidt videre på de engelske damer og sat danske ord og omrids på de forskellige figurer - dog vil jeg mene at der mangler en figur i den danske oversættelse.
Ved en kombination af de to sider er jeg kommet frem til den konklusion at jeg er vaseformet, da jeg kunne nikke genkendende til beskrivelserne af denne figur, som er:

  • Store bryster Let kurvet
  • Lang talje
  • Hofter i samme mål som bryster
  • Slanke lår og ben

Så det seneste billede jeg har taget som bekæfter figuren.

Det jeg så læser omkring figuren bekræfter mig endnu mere, for det er grundlæggende også det jeg har lagt mærke til i prøverummet, måske ikke lige med dette billede, da jeg har en sort rullekrave på og jeg mener ikke at jeg ser helt tosset ud i rullekrave.

Men prøv selv, hvis du ikke mener du passer ind i de normalt gængse figurer.

Ingen kommentarer: