tirsdag den 4. august 2009

På opdagelse

I dag havde jeg en aftale på studenterrådgivningen og tog derfor tidligt hjemmefra, i tilfælde af at der skulle gå elmer i et eller andet med S-toget, sådan noget sker jo gerne når man er sent på den.
Så klokken var halv ti og dermed havde jeg en halv time der skulle fordrives med et eller andet, så jeg valgte at gå på opdagelse.
Bare sådan en lille bitte en af slagsen, så jeg fulgte strædet ned til en større vej, som viste sig at være rådhusstrædet, hvor jeg valgte at svinge til venstre ned mod kanalen.
Her mødte jeg næsten nede ved kanalen på højre hånd det albanske flag og dermed abassaden, ved kanalen fulgte jeg vejen venstre rundt og kort efter blafrede det georgiske flag ud fra muren af og dermed endnu en abassadebygning.
Lige inden næste sving om hjørnet mødte jeg et syn, hvor jeg tabte underkæben.
For der lå intet mindre end kulturministeriet i en bygning med en ydermur som på mange knaldhytter på landet ville blive solgt med ordlyden: "Håndværkertilbud"
Jeg blev mildest talt overrasket over hvor grim en ydermur der er ved kulturministeriet, den mur tror jeg næppe vil få positive anmærkninger ved et energitjek.
Jeg kender udemærket: Det er ikke det yder der tæller men det indvendige, men vi taler om kulturministeriet, man kunne vel godt bruge lidt af kulturmidlerne på at gøre noget ved ministeriebygningen.

Ingen kommentarer: