tirsdag den 28. juli 2009

Er du også løbet tør for dårlige undskyldninger?

Det er jeg nemlig.

Jeg faldt over et indlæg hos Camille angående cykelhjelme.

Det fik mig til at tænke over hele det med at køre med cykelhjelm.

Som barn havde jeg en fin hvid cykelhjelm i nutcasestilen, men da jeg så ikke længere havde cykelafstand til skole og mit hovede voksede, så voksede jeg fra hjelmen.

Da jeg så blev 16 og fik knallert, så fik jeg mig en hvid hjelm med visir og jeg kørte nødigt uden hjelm, følte mig så nøgen uden hjelmen, så hjelmen var på året rundt.
Om vinteren varmede den mine ører og om sommeren hindrede den at jeg fik indsekter i ansigtet.

Da jeg så flyttede til byen og cyklen skulle i sving som transportmiddel, skete det uden hjelm.
Har godt nok haft mange undskyldninger for ikke at anskaffe en hjelm, underligt nok følte jeg mig ikke nøgen uden hjelm på min cykel.

Men nu er jeg vist blevet moden til en hjelm igen og ikke mindst fordi man kan få en billig hjelm i den udformning, jeg er ude efter (se link på Camilles blog).

Skal jeg være helt ærlig, så fik jeg følelsen af at være nøgen, da jeg forleden cyklede sammen med forældrene.
Jeg sad på en fremmed cykel og denne usikkerhed over cyklen, fik mig til at føle mig nøgen.

Så nu har jeg planlagt at jeg skal have sådan en billig hjelm og skal helt sikkert stå klar foran netto for at få en af slagsen.

Ingen kommentarer: