lørdag den 11. juli 2009

Read my lips

Jeg er en speedtalker - Lotte Heise minus fem procent.

Til daglig på uni kæmper jeg dagligt for at tale langsomt både på engelsk (let nok) og så lige på dansk (møg svært), hvor jeg så har set hjemme som et helle hvor jeg har kunne tale dansk i mit normale tempo, og engelsk laaangsooomt.
Men det er slut nu, for der flyttet en ind her hvor jeg bor, som er tunghør.
Hvilket jeg spottede forholdsvis hurtigt, for et yngre menneske med to sæt høreapparater og en let sløret stemme og nå ja tegnsprog indimellem som støtte til det talte, kunne tyde på et hørehandikap.
Så jeg tog mig i at tale langsomt og så samlede jeg mig mod til, for jeg ville lige være sikker i sagen, at vedkommende reelt var hørehandikappet.
Så jeg spurgte og fik bekræftet mine anelser, hvor til jeg svarede tilbage at det var rart at vide, for så ved jeg at det ikke nytter at mumle eller stå med ryggen til vedkommende, da en mundaflæsning da vil være temmelig svær.

Men ja, jeg har en udfordring fremover der hedder: T a l l a n g s o m t, hvilket bliver en udfordring - men man tager vel ikke skade af at lære noget nyt bare en gang imellem?

Ingen kommentarer: