onsdag den 8. juli 2009

Kollektiv transport

Nogle mennesker kan bare ikke finde ud af at være passagerer i en bus, som her til morgen hvor jeg hoppe ind i min sædvanlige bus for at komme frem til uni.

Så sætter en dame sig ind ved siden af mig.
Fint nok, jeg kan jo ikke forvente at have to sæder for mig selv.

Problemet opstår da jeg har trykket på stopknappen og vil af, det var noget af en udfordring.

Under normale omstændigheder kan jeg sagten komme ud med min rygsæk på samme tid som jeg selv, men ikke her til morgen.
Damen rykker sig ud, for at gøre plads så jeg kan komme ud, men så sker der ikke mere for hun bliver stående lige foran sæderne og end ikke da jeg kan konstatere at min taske skal kantes ud først og nærmest bliver kastet om hjørnet (undskyld lille computer), bliver hun stående og ser fornærmet på mig, så da jeg selv skal ud bliver det en akavet kanten ud og damen ser forsat fornærmet ud.

Bevares hun var bedre polstret end jeg, men selv en kvinde meget mindre polstret end jeg ville jeg ikke have kommet forbi, på den måde hun stod på.

Det er i sådanne øjeblikke (og når chaufføren kører som død og helvede) jeg hader kollektiv transport.

Ingen kommentarer: