søndag den 19. juli 2009

Mon man skulle snuppe en tur mere?

Ja, en tur mere i mørket for at se Harry Potter og halvblodsprinsen?

Jeg kunne være enormt fristet til det, for der er frygtelig lang tid til at filmen udkommer på dvd.

Det er klart en af de bedste film i serien, den er knap så actionspækket som de forskellige trailers lægger op til, men til gengæld er den mere tro mod bogen.
Hvilket er imponerende, når det er en temmelig lang bog der er tilpasset til en film.

Selvom bogen er mørk og dyster, mere dyster en bog fem.
Så er filmen noget lettere og viser de mere menneskelige sider af karaktererne og de problemer en teenager tumler med.
(I femmeren var det den vrede teenager og i denne er det mere den frustrerede teenager).

Jeg er vild med sekseren, selvom den har sine mangler - så gør det i mine øjne ikke så meget, at de er udeladt.

Efter at have set denne film, får jeg helt lyst til at hive min bogsamling frem fra flyttekassen i skabet og smutte en tur i Ikea efter en hylde til min reol, så hele serien kan blive læst endnu en gang (og her er så et argument for at købe 3,4 og 5 på engelsk).

Ingen kommentarer: