torsdag den 22. oktober 2009

Fordi det er økologisk er det ikke nødvendigvis bedre!

Økologi er old school, så der er ikke alle de faaaaaaaarlige kemikalier i.

Det er lidt sådan det bliver markedsført - mellem linjerne, og det er da i grunden også smukt nok.

Men der er visse steder hvor ting bliver markedsført med et økologimærkat i måsen, hvor det er komplet åndssvagt og forbrugervildledende!

Fordi: Økologi = sundt og godt for miljøet!

Jeg taler her om skønhedspleje og dullegrej, men nu er miljø også dig og mig som forbrugere, og er man en af de heldige der vandt i allergilotteriet (her har jeg heldigvis ikke vundet noget - endnu 7,9,13), så kan mødet med sådan et økomærket/naturmærket være en knap så positiv oplevelse.

For er man heldig, så der noget i som allergikeren ikke er så pokkers gode venner med, og så er det et fedt at det er naturvenligt, hvis forbrugeren får det dårligt af produktet.

Lige som neglelakke hellere ikke pokkers sunde, og jeg nægter at tro på at en neglelak kan gøres sund, selvom jeg er stødt ind i mærker der hævder at det er lykkes dem at fjerne de dårlige ting.
De har med garanti erstattet dem med andre dårlige ting.

Så brug de økologiske og naturlige skønhedsprodukter, fordi du kan lide dem og ikke fordi de har stemplet, så simpelt er det.

Ingen kommentarer: