torsdag den 1. oktober 2009

Uge 40 kampagne, har du fortrudt noget?

Uge 40 er sundhedsstyrelsens årlige kampagneuge for, eller rettere mod alkohol.
Man kan sige meget om kampagnen i år, men den har været lidt mudret i hvem der har været målgruppen, i det den på samme tid forsøger at ramme generelt og ramme teenagerne med deres facebook-look-a-like kampagne.
Selve idéen med at bruge facebook er fedt, men de kommentarer de har knyttet til de forskellige elementer er ekstreme i mine øjne, at de på en eller anden måde virker belærende.

Til kampagnen har man så valgt at lave en applikation til facebook med fem spørgsmål, hvor man ved svaret ja eller nej, får kommentarer a la dem man får fra facebookvennerne.

Et af spørgsmålene i denne quiz fik tankerne i gang hos mig, spørgsmålet var noget i stil med: "Har du fortrudt noget bagefter, som du gjorde under alkoholpåvirket tilstand".

Jeg strandede lidt ved spørgsmål, for jeg har gjort noget som jeg fortrød efterfølgende, men kun i en kortere periode og i dag fortryder jeg det på ingen måde.

Jeg ser ingen grund til at fortryde noget, jeg alligevel ikke kan ændre på, desuden har tingen været årsagen til at jeg rykkede mig personligt, jeg lærte utrolig meget af det.

Så nej, alkohol er ikke kun af det onde, det har hjulpet mig hvor åndet det end lyder.

Ingen kommentarer: