torsdag den 22. oktober 2009

Hvorfor "blendersupper"?

Jeg er vild med supper og især vild med blendersupper, det er sådanne supper hvor der i opskriften gerne står:
"Tag halvdelen af suppen fra og blend den"

Som jeg fysisk oversætter til:
"Tag gryden for varmen og smæk herefter stavblenderen i gryden"

Det ser ikke voldsomt appetitligt ud, sådan en gang grøntsager-slået-til-atomer, men det er monsterlet at lave.

Jeg har forsøgt at tage billeder af tilblivelsen, men resultatet er ikke fotogent.

Min favorit er gulerodssuppe, hvilket består af:
Bacon der ristes sammen med et scoop rød karry.
Gulerødder og kartofler i en passende mængde.
Boullionterning og inden suppen blendes, fyres der lidt friskost i.

Det tager ingen tid og jeg bruger samme princip med andre grøntsagssupper, hvor gulerødderne skiftes ud med andet grønt.

Kan det blive lettere?

I øvrigt fik vi græskarsuppe til festen i fredags, den har jeg planer om at prøve af selv - med mine egne modifikationer.
Ligesom min hvidkålsuge, så forudser jeg en græskaruge...

Ingen kommentarer: