søndag den 12. oktober 2008

Let's get Conservative - eller at bliver voksen.

Det værste ved efteråret er det faktum at jeg er i kronisk underskud af langærmede bluser, så er så slemt at jeg pt kun har langærmede der ikke burde ligge i mit klædeskab, grundet deres tilstand.
Hvad gør en kvinde i nød?
Hun gennemtrawler H&M's onlineshop, for at undersøge hvilke muligheder hun har.
Hvilket resulterede i følgene cardiganer, noget som i mit hoved længe har været forbundet med noget ekstremt kedeligt.
Men en sweatshirt går sjældent i spænd med kjoler og nederdele, den grå kjole er mit seneste tøjkøb - dog har jeg kjolen i den sorte variant og pencilskirtet er noget jeg har et godt øje til.
Er der noget som springer i øjnene på nedenstående billede?
Yup, something that fits a lady.
Hvilket fik åbnet mine øjne for op for den ting jeg har kæmpet imod længe, for suits, cardiganer og ladylike tøj sådan generelt er jo ikke mig.
Det er jo kedeligt!
Hvad er det så lige at jeg finder i mit klædeskab?
Kjoler, kjoler, kjoler og så et par nederdele og det er ikke spraglede kjoler, de er nærmest allesammen sorte.

Så kunne jeg ikke lade være med at eksperimenterer endnu en gang med tøj fra H&M og så style et pencilskirt med blazer på fire måder.
Jeg har prøvet både nederdelen, den lilla højhalsede bluse på højre side og den røde tee med slipset på venstre side

Jeg må vel krybe til korset og indrømme at min stil er ved at blive en smule konservativ, eller jeg kunne også sige at den er blevet voksen.
Indrømmet jeg kigger også efter en sort eller mørkegrå blazer, købte i foråret en kakigrøn blazer af en grund, den skulle være alt andet end sort, hvilket er en fejl.
[ironi]For en kakigrøn blazer er jo så utrolig nem at style[/ironi].

Forleden da jeg prøvede ovenstående pencilskirt, så slog tanken mig da jeg prøvede det, at størrelserne i H&M er skaleret op, så det som er en størrelse 38 i virkeligheden er en størrelse 40, men dette gælder så ikke divided tingene hvor en størrelse 40 er størrelsessvarende.
Hvilket egentligt er tosset.

Nu mangler jeg blot at kunne gå i 7-10cm hæle i mere end 20 minutter af gangen, for et par converse er bare ikke elegant til et pencilskirt.

Ingen kommentarer: