fredag den 3. oktober 2008

Teen-ager for en stund

Nogle gange er det morsomt at slæbe ting med ind i prøverummet, som man normalt går langt uden om, fordi man har en forud indtaget mening om, at bestemte ting ikke går til en.
Meningen var egentlig at jeg skulle kigge efter noget med lange ærmer, som kan bruges sammen med alle t-shirts og toppene i mit skab, samt gå til kjole og nederdel.
Hvilket ikke er helt så nemt igen, når man er mig.
For jeg finder de fleste cardiganer umanerlig kedelige, lidt for meget grå sekretærmus.
Omvendt så er en hættetrøje ikke passende til pæne nederdele.

Dilemma altså, så som ventet fandt jeg ikke noget velegnet i dag.
Da jeg alligevel befandt mig i H&M, så tænkte jeg: "Hvad pokker" og fandt ting på hylder og bøjler, som jeg normalt går udenom.
Det var nu meget morsomt men også brugbart, da jeg fik udviddet min horisont angående tøj og farver.
Fandt ud af at semihøjhalsede kan gå an til min korte hals, noget jeg ellers er gået langt udenom de sidste mange år.
En lys beigemeleret v-hals viste sig også at være bedre end forventet, v-halsen vidste jeg godt, men at farven også var brugbar var en overraskelse.

Så disse "prøv for sjov" indfald er faktisk ganske okay.
For på denne måde fandt jeg ud af, at jeg faktisk er bedre i smalle bukser end i brede bukser.

Så selvom det er en del år siden at jeg ophørte med at være teen-ager, så er det værd at give slip i et prøverum og prøve andet, end det sædvanlige.

Men jeg jagter forsat den perfekte langærmede sag til at tage uden på de korte ærmer, det næste halve år.
Indtil da, så må jeg vaske de få egnede ting i skabet, bliver vasket noget oftere.

Ingen kommentarer: