tirsdag den 21. oktober 2008

Utroligt at dette tilsyneladende er så svært

Ja, jeg har igennem natten hygget mig med at skrive metodeopgave, en opgave jeg havde udskudt siden den blev udleveret, fordi jeg simpelthen ikke kunne finde hoved og hale i det.
Hvilket i grundet er tosset, for nu sidder jeg her med opgaven og synes forsat at det er noget hø, men jeg kan samtidigt se at jeg rent faktisk har udført det jeg skriver om i praksis, i statistik på naturvidenskab i sin tid.
Der sad vi og fedtede med at brygge et design sammen, hvorpå vi kunne måle den pulje af data vi havde foran os.

Men det er som om at jeg nu blokerer, fordi der bruges fancy samfundsvidenskabelige termer og ikke de kendte naturvidenskabelige termer.
Fordi det man ønsker at undersøge er noget "flyvsk" i forhold til de noget mere jordbundne genstande i sin tid, så at sige - vores omdrejningspunkt var lårbensknogler fra middelaldergrave og hvordan man kunne hente data ud af disse.

Jeg er nu nået det døde punkt, hvor jeg burde kunne fylde mere på - i forhold til de der 12.000 anbefalede anslag, og antallet af anslag skal vel at mærket fremgå på forsiden af opgaven.
Så nu sidder jeg og sætter flueben ved de ting på opgavearket, som jeg har tæsket igennem, for at kunne finde ud af hvor jeg skal fylde mere på.

Det gør det ikke bedre at jeg tænker som en kemiker, mens jeg skriver på denne opgave.

Ingen kommentarer: