fredag den 12. december 2008

Lidt shopping

For en gangs skyld så kom jeg ikke hjem med mere end planlagt, at det så alligevel ikke var helt billigt er en anden historie.



Jeg skulle ud efter:
Curlers - tror de gør det bedre end glattejernet.
Strømpebukser - ødelægger altid mine, ligegyldigt hvor dyre eller billige de er. Riiitttzzz og så har neglen været forbi.
Dækstift - skal finde noget der dækker de mørke render bare lidt bedre.
Øjenskygge - det er hundrede år og en madpakke siden sidste køb.
Mascara - den gamle er vist lidt mere end tre måneder gammel.

Så jeg var forbi både H&M og Magasin.

I H&M oplevede jeg tre tøser som blev meget stille da jeg kom op af rulletrappen og drejede om hjørnet.
Øjeblikket inden havde den ene højlydt talt om hvor meget et stykke tøj kunne dresses op eller ned.
Da de får øje på mig tiske-hvisker de pludselig.
Bare kald mig paranoid, men det er påfaldende.

Ja, jeg havde min nissehuerøde strikkede hue på med øreklapper og tynd stilk med ynkelig kvast i enden på.
Det kan godt være den ikke er mainstream, men jeg elsker sgu min hue!

Jeg fandt mine curlers og strømpebukserne.

Så ind i Magasin med mig, efter en tur i Matas hvor der var udsolgt af dækstiften og kilometerlange køer.

I Magasin nåede jeg først at få hjælp af en yngre kvinde, som ikke var til megen hjælp.
Da jeg spurgte til forskellen på tre forskellige farver sort i en mascara, der stod hun af.
Det eneste hun kunne sige at den ene af de to jeg stod og vaklede imellem at den jo hed carbonblack og derfor måtte være mere sort - jo tak, jeg er kemiker, så jeg tillod mig at oversætte carbon til det danske ord: Kul!

Heldigvis stod der en kunde ved kassen og hun gik.

Ikke længe efter stod der en mandlig ekspedient og jeg stillede så samme spørgsmål til ham og til min store overraskelse, så var han til endnu større hjælp på mascara området end hende.

Lidt skræmmende, at en mand var til større hjælp og det var så også ham der kunne fortælle mig at fordi jeg havde købt to øjenskygger fra max factor, så fulgte der lidt ekstra med.
En mørkegrå øjenskygge i fuld størrelse! En mini kohl i sort, en mini foundation i en farve som jeg ikke kan finde ud af om den er den rigtige farve og en læbestift.
Det fantastiske er så at læbestiften er lige 100% det jeg har ledt efter!
Den jeg købte forleden var kun 98% i skabet.
Nå ja og så var ekstratingene pakket i en glitrende makeup pung som nok godt kunne gå som clutch.

Hvilken succesfuld shoppingtur!

2 kommentarer:

Paulsen sagde ...

Jeg kunne godt overveje at plage mig til at låne de der curlere end enkelt dag, når du er kommet til det danske. :) Overvejer nemlig nogen selv, men det er lidt dyrt, hvis det så slet ikke holder.

Thea

Sacha sagde ...

Det kan vi sikkert godt finde ud af.

De har ikke været overvældende dyre disse, 30kr for to pakker :)