onsdag den 10. december 2008

Qualitative Research Design

Keywords: Goal, Conceptual framework, Research Question, Methods, Validity.

I'm not a fan of Qualitative Methods, give me Quantitative Methods instead please - for God sake I'm a chemist!

Kvalitativ undersøgelse er ikke lige min kop te, har endda selv lagt krop til sådan en for en del år tilbage, hvor nogle folk fra RUC ville undersøge unge og uddannelse.
Jeg skal gerne lægge "krop" til, men at udtænke et sådan design selv er ikke mig, jeg er nok lidt for naturvidenskabelig i min tankegang.
Er vist lidt for meget fan af dobbeltkørsler på data (minimum), nøje udvalgt så der tages højde for at tingene ikke nødvendigvis er ens overalt, for at sikre at stikprøverne giver det bedste billede af det samlede billede.

Må hellere skrive på opgaven, den skriver desværre ikke sig selv - selvom jeg godt kunne bruge det lige nu.

Ingen kommentarer: