fredag den 19. december 2008

Poste it like you stole it - total lemmingeffekt.

Total lemmingeffekt må jeg tilstå.

Men hos 2300happiiiness fandt jeg denne lille sjove ting og jeg må tilstå at mit engelske er lidt rustent og min ordbog pakket ned i en kasse, så hopper nok let og elefant hen over nogle af spørgsmålene.

For sjov skyld vil jeg lige notere tidspunktet for hvornår jeg startede på besvarensen og hvornår sidste punktum sættes.

Start: 00:09

1. Started your own blog
Ja, har blogget i over to år efterhånden.
(Og hvis du ikke skulle have bemærket det, så er dette en blog)


2. Slept under the stars

Ja, takket været et utæt telt på skolelejrtur.

3. Played in a band
Nej, ikke andet end de der "nu skal klassen vise hvad de kan for forældrene"-bands


4. Visited Hawaii

Nej, men ville gerne.

5. Watched a meteor shower
Det tror jeg ikke.


6. Given more than you can afford to charity
Det vil jeg ikke påstå, medmindre de mange penge jeg har lagt i noget foreningsarbejde?


7. Been to Disneyland
Ja, hele tre gange i Disneyland Paris.


8.Climbed a mountain
Nej!
Har en mindre højdeskræk og dengang i skoletiden hvor klassen skulle klatre på en bjergvæg i Sverige, der undgik jeg det med noget besvær.

9. Held a praying mantis
Det tror jeg ikke (ordbogen savnes her)



10. Sang a solo

Ohh... Yes!
Jeg er også gået kold i en solo og bedt min musiklærer om at starte forfra på verset.
Har sunget andenstemmen til en sang solo, da jeg var den eneste som havde været med i koret året forinden.



11. Bungee jumped

Nej!


12. Visited Paris

Ja, 4 gange i alt.
Kun de to af gangene boede jeg inde i Paris og jeg skal klart til Paris igen, elsker den by.



13. Watched a lightning storm at sea

Nej.

14. Taught yourself an art from scratch

Nej, nok er jeg kreativ men også temmelig utålmodig.

15. Adopted a child
Nej, så meget er min glorie ikke pudset.


16. Had food poisoning

Heldigvis ikke.

17. Walked to the top of the Statue of Liberty

Nej, det var ikke muligt.
Var forbi damen tilbage i slutningen af Juni 2002, så hun var pænt lukket af for tourister.
Men jeg har beundret hende nedefra jorden af og så stor er hun hellere ikke.

18. Grown your own vegetables?

Ja, har haft nogle fine jordbærplanter i et par altankasser.

19. Seen the Mona Lisa in France
Yup - twice.
Anden gang at jeg så billedet var hun rykket væk fra væggen, da det var den sommer at "Da Vinci Code" blev optaget.

20. Slept on an overnight train

Ja, på turen hjem fra Sverige af i 5.klasse.

21. Had a pillow fight

Nej.

22. Hitch hiked

Nej, det er jeg for meget kylling til.

23. Taken a sick day when you’re not ill

Det er sket et par gange i uni-tiden.

24. Built a snow fort
Nej.

25. Held a lamb
Nej.

26. Gone skinny dipping

Nej!!
Det er jeg for blufærdig til.

27. Run a Marathon
Nej og har hellere ingen planer om det.

28. Ridden in a gondola in Venice

Nej, selvom jeg har været i Venedig flere gange.

29. Seen a total eclipse

I 1999 blev hele skolen undervist af skolens Astronomilærere om hvordan man kiggede på solen, så den dag at der var solformørkelse (dog ikke hel), så stod hele skolen og glanede på dette "magiske" øjeblik.

30. Watched a sunrise or sunset

Begge dele.
Ved solnedgang kom danseskoene på og de røg først af igen efter solopgang.
Og nogle af pauserne der midt på natten blev solopgangen overværet, det er nu smukt og lidt mærkeligt pludselig at høre fuglesang.

31. Hit a home run

Nej, jeg slår tøseslag.

32. Been on a cruise
Nej, men det kunne da være fedt at opleve.

33. Seen Niagara Falls in person
Nej, men det er på ønskelisten.

34. Visited the birthplace of your ancestors
Jeg har set min morfars fødegård, hvis det tæller?

35. Seen an Amish community
Nej.

36.Taught yourself a new language

Nej, er ikke en af de mest sprogligt anlagte, havde kun fransk i gymnasiet fordi jeg skulle have et andetsprog udover engelsk.

37. Had enough money to be truly satisfied
Ja, faktisk.
Det var tilbage i gymnasiet hvor jeg kun brugte en brøkdel af det jeg tjente.

38. Seen the Leaning Tower of Pisa in person
Nej, endnu en ting på ønskelisten.

39. Gone rock climbing

Nope.

40. Seen Michelangelo’s David

Nej.


41. Sung karaoke
Ja, både rigtig karaoke og så stuevarianten (Sing Star).
Første omgang karaoke var Barbiegirl fremført på en bar i Lissabon af "the danish delegation".
Anden omgang var med sidefag, hvor vi sang "Video Video", da dette var vores sang.

og sing star en hel nat, så jeg tilsidst var hæs.

42. Seen Old Faithful geyser erupt
Nope.

43. Bought a stranger a meal at a restaurant

Nope.

44. Visited Africa
Nej, måske det sker en dag, hvem ved?

45. Walked on a beach by moonlight

Det er vist sket en gang som barn.

46. Been transported in an ambulance

Nej.

47. Had your portrait painted

Malet og malet, det blev tegnet.

48. Gone deep sea fishing
Nej.

49. Seen the Sistine Chapel in person
Ja, det er stort!

50.Been to the top of the Eiffel Tower in Paris
Nej, kun op til midten - igen grundet min højdeskræk.

51. Gone scuba diving or snorkelling

Nej.

52. Kissed in the rain
Nej.

53. Played in the mud

Har jeg sikkert gjort en gang som barn.

54. Gone to a drive-in theater
Nej.

55. Been in a movie

Ja, som statist i en Å-film om Vissenbjergbanden.

56. Visited the Great Wall of China
Nej, men det kunne jeg godt tænke mig.

57. Started a business

Nej.

58. Taken a martial arts class
Nej.

59. Visited Russia
Nej, men kunne godt tænke mig det.

60. Served at a soup kitchen
Nej og kommer næppe til det.

61. Sold Girl Scout Cookies
Har aldrig været spejder.

62. Gone whale watching

Nej, men det kunne være spændende.

63. Got flowers for no reason
Nej desværre ikke.

64. Donated blood, platelets or plasma
Nej, har det ikke godt med kanyler/nåle og synet af blod har jeg det også skidt med.

65. Gone sky diving
Nej.

66.Visited a Nazi Concentration Camp

Nej, men det var meningen at vi skulle have besøgt en, hvis tidsplanen havde holdt.

67. Bounced a check
Nej.

68. Flown in a helicopte
Nej.

69. Saved a favorite childhood toy

Ja, har gemt adskellige ting.

70. Visited the Lincoln Memorial
Nej.

71. Eaten Caviar
Ja.

72. Pieced a quilt

Hmm... tror jeg ikke.

73. Stood in Times Square

I den grad og jeg købte et batteri der til mit kamera, gav fire gange så meget for et snoldet batteri, bare fordi det var på Times Square.

74. Toured the Everglades
Nej.

75. Been fired from a job
Ja, de havde ikke brug for en "postpige" mere.

76. Seen the Changing of the Guards in London

Nej, har aldrig været i London.

77. Broken a bone

Tæller et haleben?

78. Been on a speeding motorcycle
Nej.

79. Seen the Grand Canyon in person
Nej, men ville rigtig gerne.

80. Published a book
Nej.

81. Visited the Vatican
Ja.

82. Bought a brand new car

Nej, har ikke nogen bil.

83. Walked in Jerusalem

Nej.

84. Had your picture in the newspaper

Ja, flere gange.

85. Read the entire Bible
Nej og tror hellere ikke det sker.

86. Visited the White House
Nej.

87. Killed and prepared an animal for eating

Nej.

88. Had chickenpox
Det var vist det jeg havde som barn.

89. Saved someones life
Nej.

90. Sat on a jury

Domsmand? - Ja.

91. Met someone famous
Ja, en del politikere og en enkelt skuespiller.

92. Joined a book club

Alle mine hobbybøger...

93. Lost a loved one more times than I wanted
Den er svær.

94. Had a baby

Nej!

95. Seen the Alamo in person
Nope.

96. Swam in the Great Salt Lake

Desværre ikke.

97. Been involved in a law suit
Heldigvis ikke.

98. Owned a cell phone

Yup, adskellige.

99. Been stung by a bee
Mere end en gang, bander forsat over den biavler som valgte at avle bier lige ved siden af en svømmepøl på en campingplads i Østrig.

100. Read an entire book in one day
Ja, det er sket et par gange.
Hvis jeg har været opslugt og ikke haft nogen forstyrrende elementer i nærheden.

Slut: 00:48

Ingen kommentarer: