mandag den 23. november 2009

Gaffa og elefantsnot er løsningen!

Mandagen starter fantastisk når man opdager at der er lavet forsøg i weekenden, hvilket ikke er så fedt igen når man ikke har fået fortalt at andre ville bruge lab midt i min forsøgsperiode.
Især er det temmelig ufedt, når jeg kan spotte en forbindelse som jeg selv kæmpede med i foråret og som ikke gør noget godt, faktisk er der en større chance for at det laver noget det ikke skal.

Så mit humør var ikke videre sprudlende da jeg fandt ud af at min rensning af forsøgscellen i sidste uge har været spildt arbejde, så daler humøret.
Det næste der hev humøret en tak ned var spektrometret (apparatet der måler forsøget), det viste en signalstyrke på en fjerdel af hvad det var sidste mandag, efter det var blevet fikset.

Så endnu en gang skulle dette justeres og da jeg ikke var helt sikker på proceduren, så kunne jeg ikke andet end tænke: NÅ!

Så jeg gik til frokostmødet/oplægget og var lettere irritabel over at miste endnu en forsøgsdag, men men men...
Efter frokost mødte jeg så det kloge hoved på gangen og hun fik vist mig (endnu engang for arveprins Knud) hvor man pillede og hvordan det skulle gøres, samtidigt fik jeg at vide at det var en lækage der har drillet i resultatet, denne lækage blev lappet med elefantsnot!
Og så bedre kendt som: Min vejleders yndlingsværktøj...

Så i dag får jeg alligevel lavet et forsøg, selvom det bliver sent inden jeg er hjemme, så er det fedt at få kørt et forsøg.

Det havde jeg alligevel ikke regnet med!

Ingen kommentarer: