mandag den 30. november 2009

Sådan ud af det blå

I dag læser jeg på facebook at en af mine tidligere undervisere på SDU, er afgået ved det døden pludseligt her forleden.
Hvilket er lidt af et chok, da manden ellers var frisk og rørig, samt kun et sted i 60'erne.

Det var en af de underviserer og ikke mindst forskere, som jeg har været mest glad for at lære af.

Det var ham der var vejleder/tovholder på det valgfrie projekt jeg lavede sammen med en makker i projektkurset på 4.semester.
Det var ham der var underviser på uorganisk kemi.

Han var en dygtig mand indenfor sit felt, han havde blandt andet været med til at udvikle en teknik, så malerier kan analyseres på stedet, frem for at skulle transporteres til et laboratorium, så kun databehandlingen kunne finde sted derhjemme i laboratoriet.

Det er et stort tab for kemiverden, og især dansk kemi.

Jeg er taknemmelig for at jeg har mødt ham.

Æret været Hans Toftlund Nielsens minde.

Ingen kommentarer: