mandag den 16. november 2009

Nøglebæreren!

I dag kunne jeg ikke lade være med at more mig over hvor mange nøgler man kan komme ud for at skulle bruge på uni.

Jeg skulle i gasflaskerummet, da vi var løbet tør for bæregassen i lab, så afsted med mig efter en gasflaske.
Til dette formål skulle jeg bruge en nøgle til dette rum, men jeg skulle også bruge en nøgle til elevatoren, så den kunne låses (den skal låses, da der ikke må være person og gas/væsketransport i samme elevator når volumen overstiger 2,5L).
Dertil nøglen til lab, som jeg altid render rundt med og sidst men ikke mindst: Nøglekortet, som blev permanent indført efter nogle langfingrede har været på spil.

Men hvor følte jeg mig lige åndsvag da det gik op for mig hvor mange nøgler der skulle til for at hente en sølle gasflaske:
1 glasflaskerumnøgle + 1 elevatornøgle + 1 nøglekort + 1 laboratorienøgle = freaking 4 nøgler!

Tal lige om sikkerhed!

Ingen kommentarer: