mandag den 2. november 2009

Ha! Det var ikke præsentationsnerverne der styrede showet - men mig! Tag den!

Jeg vandt i dag og det var ikke i en sportskamp, nej det var kampen mod mine præsentationsnerver.

Jeg er i den "heldige" situation at jeg lider under eksamens og præsentationsnerver og det i så grel en grad, at jeg går fuldstændig i sort i en eksamenssituation eller når jeg skal præsentere noget og det kunne minde om en eksamenssituation.

Men i dag fandt jeg styrke nok til at tøjle mine præsentationsnerver, da jeg skulle holde oplæg til gruppens frokostmøde.

Jeg har virkelig haft det skidt den seneste uge, så skidt at jeg kun har kunne få tingene på forskellige stykker papir i noteform.
Nerverne blev ikke mindre, da jeg får en mail fra min vejleder om at han er syg og samtidigt kommer med nogle idéer til min præsentation.
Jeg fik det simpelthen dårligt at jeg håbede på at en influenza ville ramme mig meget hårdt inden for meget meget kort tid, for så havde jeg en undskyldning for ikke at holde oplægget!

Men influenzaen kom ikke og frokosten nærmede sig meget hastigt.

Men jeg fik klaret min præsentation og uden at gå i sort, dog lå nervøsiteten og lurede i baghovedet, men ikke så voldsomt at jeg ikke kunne tøjle det.
Selv spørgsmålene jeg fik kunne jeg klare, og de slog mig på ingen måde ud af kurs!
Hvilken sejr!

Faktisk så kan jeg bruge den konstruktive kritik jeg fik, for de spørgsmål jeg fik satte gang i nogle tanker omkring mit specialeprojekt, jeg ikke rigtigt havde tænkt på, da jeg har været meget fokuseret på et lille område af projektet.
Så spørgsmålene har været rigtig gode, så gode at jeg fik nye input til mit brainstormingdokument, dokumentet der skal bruges som baggrund for selve specialerapporten.

Nøj hvor er jeg stolt af mig selv, det har givet mig et selvtillidsboost der vil noget.
Så jeg har besluttet mig for at det skal fejres, bliver nok en fejring ved at svinge onkel Dan et sted inde i København.

Kæft hvor er jeg sej, jeg lod ikke nerverne få magten!

2 kommentarer:

rijaH sagde ...

Hvor fedt! Tillykke er vel helt i orden at sige her :) Jeg har aldrig haft eksamens angst eller lign. så kan ikke sætte mig ind i det. Men kan nok forestille mig det vil være meget hårdt, så er da helt glad på dine vegne :))

Sacha sagde ...

Mange tak.

Det er hårdt mentalt som fysisk, at have sådan en nervøsitet til at styre en.