tirsdag den 23. marts 2010

Årsagen til at man skal beholde studiebøgerne og ikke sælge dem.

DSC04107

Man kan let havne i den situation at bøgerne skal bruges i slutningen af studiet.
Bøgerne stammer fra kurser på 2-6. semester og under computeren ligger endnu en bog, bogen fra det berygtede femte gangs forsøg.

Der står faktisk mange guldkorn i dem, hvem skulle have troet det, især den nederste bog har i de lange løb været den billigste af bøgerne, da den er blevet anvendt i både kvante, fysisk A, fysisk B og nu igen underspecialet kan jeg bruge den.

5 kommentarer:

Paulsen sagde ...

Men jeg føler mig dog fuldstændig overbevidst om, at jeg IKKE får brug for bøger fra Teknisk Økonomi og Organisationsteori, før jeg om 1 år skal tvinges til at have fagene igen :( Fandme uretfærdigt, det var slemt nok første gang.

Sacha sagde ...

Jeg troede ikke jeg ville få brug for physical chemistry og indtroduction to spectroscopy igen.

De to bøger er de fra teknikum?

Paulsen sagde ...

Ja og Nej.. Organisationsteori havde jeg der og den er videresolgt, men kan formentligt lånes et semester. Det andet er fag er fra DTU og bøgerne kan formentligt ikke genbruges, da de er danske og det nye fag er åbent for udenlandske studerende.. Har uden held forsøgt at sælge bøgerne.. :D

Bare ulideligt, at jeg skal have faget IGEN! Og jeg er opfordret til at søge merit, men også fået gjort klart, at jeg ikke får det, men bør søge af princip (netop for det er tosset).

Biological Physics er også forsøgt solgt uden held :( Har den kun endnu grundet indkøbsprisen :S Og fordi det er en fantastisk brevvægt og jeg har mange minder om at vågne op oven på den :D Det fag var virkeligt et lorte fag.. Man forstår godt, hvorfor det blev ændret..

Sacha sagde ...

Hvorfor lave en ansøgning hvis svaret er givet på forhånd, tosset.

Biofysik husker jeg godt en del kritik af, havde det heldigvis ikke selv fordi jeg er så gammel som jeg er :D

Paulsen sagde ...

Opfordringen på ansøgningen går på, at administrationen skal have øjnene op for, at faget er latterligt.
Faktisk så kræves faget (Teknisk Økonomi, Ledelse og Organisation) på samtlige overbygninger, undtaget produktionsledelse, hvor det tilgengæld er påkrævet, at man har "Organisation og Ledelse" og "Teknisk Økonomi" for at blive optaget.. Det lugter langt væk af, at fagene overlapper hinanden temmelig meget, hvilket titlerne også antyder..
Hvilket man jo gerne må gøre opmærksom på :)