mandag den 1. marts 2010

Entydighed - my ass!

Hvis man troede at den naturvidenskabelig forskningsverden var fyldt med konsensus, så kan jeg hermed fortælle at det er ikke sandt, eller ikke for det hjørne af naturvidenskaben jeg sidder og hygger mig med.

For det viser sig at man kan finde på at opskrive resultater og grafer på flere måder og de er ikke altid lige gode til at skære ud i pap, hvilken metode de har brugt.
Så den indre Sherlock måtte findes frem, for at undersøge hvorvidt jeg kunne sammenligne mine forsøgsresultater kunne sammenlignes med den artikel hvor de har lavet lignende forsøg.

Det kunne den ikke helt og på sin vis er det lidt en lettelse, for så er mine resultater slet ikke så skeløjede igen.
Dog kommer jeg nok til at vende samtlige tal om, hvilket vil sige endnu en omgang med "leg" med exel.

Bonus nørdoplysningen: For at få sammenlignelige resultater, kan jeg nøjes med at tage den inverse funktion til de resultater jeg har fået.

Ingen kommentarer: