torsdag den 25. marts 2010

Et øjebliksbillede af specialeskrivebordet.

DSC04113

Dagen i går var en lorte dag, en af de dage hvor man gør bedst af at blive under dynen og tak fordi den er overstået!

I dag har jeg så haft vejledermøde, hvor jeg fik styr på et par ikke så uvæsentlige detaljer og fik ny gejst omkring mit speciale, noget jeg ellers har været ved at kaste op over på det seneste.
Man bliver sgu lidt bims af at læse om methan, CO2 og andre klimarelaterede ting, når der ikke kommer noget nyt information ud af der læses.

Så mødet bragte noget gejst tilbage, for jeg ved hvor jeg er på vej hen og hvad jeg skal lave.
Mødet var ydermere vigtigt da min vejleder den næste måned vil befinde sig omme på en anden side af kloden, så mundtlige ting skulle tages der og al anden kommunikation den næste måned skal foregår pr mail.

Hvad fandt jeg så ud af til det møde?
- Al data skal behandles igen udfra de samme betingelser, for min egen skyld da resultaterne med rigtig god sandsynlighed skal publiceres.
- At der “bare” skal skrives løs.
- At artikellæsning ikke er så dumt igen og det er tilladt at gå tilbage i noterne fra Atmosfærekemifaget, for at lede efter små men vigtige detaljer.
- At det at nørde faktisk ikke er så kedeligt igen.

Life is good!

Ingen kommentarer: