onsdag den 31. marts 2010

Sår’n lidt blø’ i kanten.

Jeg havde en ambition 27.maj 2009 om at smide dødvægten og veje max 64kg, da dette er min magiske BMI-grænse for hvornår jeg ifølge BMI er normalvægtig og ikke overvægtig.
Men nu med under to måneder til denne dato, så kan jeg godt se at det sker ikke, for så skal der høvles pænt meget af vægten om ugen.

Hvor kommer de forbandede kilo så fra?
Det spørgsmål er så nemt at svare på og det korte svar er: Politik.
Det sidste års tid har jeg godt nok haft meget mindre at se til på den front, men så har fælleskøkken udgjort en hindring.
Det er bare ikke altid at jeg er i humør til at kokkere i flere timer og være social, ej hellere er der plads til alle de gode ting i køleskabet.

Det med pladsen i køleskabet og de gode ting, kunne sikkert klares hvis jeg nu var god til madplaner.

Så nu skal det være nu, der skal sadles om (bare en smule), så fremover skal der laves madplaner og laves noget god mad til fryseren til huleboerdagene og så skal cyklen klargøres.
Gratis cykel med S-toget skal udnyttes så vidt muligt, så må jeg bare have regntøjet med eller på.
For jeg cyklede jo alle dage i mine Odensedage uanset vejrforholdene (næsten da).

Så nu sparker jeg lidt til mig selv (på den kærlige måde) og får gjort noget ved vægten, jeg ved jeg kan, for jeg har gjort det før.

Men lad være med at spørge til hvordan det går og om jeg nu er heeelt sikker på at jeg vil indtage den snickers, for så bliver jeg helt sikkert Rasmus-modsat og hopper selv i med et kæmpe plask og nøjes ikke kun med en snickers (eller andet junk).

DSC04153 Uden makeup, men med fiskemund.

Ingen kommentarer: