torsdag den 23. april 2009

At få papir på hinanden

Det kunne lyder lettere bryllupsagtigt, men det er ikke sagen her.

Det drejer sig der imod om en lille ting kaldet specialekontrakt, indsæt selv valgfri gyser strygermusik.

Sådan en "lille" kontrakt på sølle fire sider, plus problemformulering på en halv til halvanden side.

Nu vil jeg så ridse op indholdet af sådan en kontrakt, til skræk og advarsel:


  • Oplysninger om den studerende
  • Oplysninger om vejlederen
  • Oplysninger om studielederen
  • Oplysninger om eventuelle medvejledere
  • Specialets titel på både dansk og engelsk
  • Hvor man går og gemmer sig skal oplyses
  • Belastningen af specialet i ECTS
  • Indskrivningsdato på kandidaten
  • Dato for indgåelse af kontrakten
  • Afleveringsfristen for specialet
  • Fristen for det mundtlige forsvar
  • Kursustitler samt belastning af kandidatfag
  • Antal timer om ugen der ydes vejledning af vejleder
  • Underskrifter
  • - så lige en hel sides vejledning i at udfylde kontrakten
  • Besked om at vedlægge en problemformulering for specialet på en halv til halvanden side.

Nej, det er ikke så lidt der skal til sådan en specialekontrakt og nu sidder jeg så og kæmper med problemformuleringen, den skal jeg have strukket fra de tre linjer vi kom frem til under mødet jeg havde med min vejleder, til en halv side.

Det er mit evindelige problem, at mine ting gerne fylder for lidt, når det gælder opgaver.
Jeg kan ikke få dem lange nok, men når jeg lader tankerne flyder, som her i et blogindlæg, så kæmper jeg med begrænsningens kunst.

Lidt morsomt i grunden.

Tilbage til problemformuleringen, den skriver ikke sig selv og jeg vil gerne have papir på mit forløb det kommende år.

Ingen kommentarer: